Dwoej starszych ludzi na tle morza. Pan całuje Panią w skroń.

Pokolenie X i Baby Booomers – co je łączy

Pokolenie X i Baby Boomers określani popularnie jako Silversi choć bardzo się różnią, mają też wiele cech wspólnych. W komunikacji marketingowej zwracają uwagę na to, czy przekaz jest spójny z najważniejszymi dla nich wartościami.

Pokolenie Baby Boomers – charakterystyka
Pokolenie Baby Boomers to pokolenie powojennego wyżu demograficznego. Niezwykle lojalne, zarówno wobec pracodawców, jak i ulubionych marek. Z drugiej strony bardzo wrażliwe na formę komunikacji i rodzaj przekazu marketingowego.

  • to osoby urodzone w latach 1946 – 1964
  • altruizm i patriotyzm to bardzo silne wartości dla tego pokolenia
  • w Polsce to ponad 9 mln osób urodzonych w latach powojennego wyżu demograficznego
  • podatni na tradycyjne formy reklamy i marketing bezpośredni
  • wejście w erę multimediów nie było dla nich łatwe
  • ciągle się czegoś uczą, chętnie zdobywają wiedzę
  • życie zawodowe zmusiło ich do ciągłego rozwoju i uczenia się
  • nawet będąc na emeryturze często jeszcze pracują (by czuć się aktywnym lub dla finansów)
  • wbrew stereotypom aż 70% używa Internetu (zakupy, informacje, kontakt)

Pokolenie X – charakterystyka


Pokolenie X nazywane jest także pokoleniem PRL-u i transformacji. Doświadczyło wielu zmian, było świadkiem rewolucji rynkowej i informatycznej. Choć jest to pokolenie podatne na działania marketingowe, łatwo je zniechęcić zbyt agresywną lub źle dobraną komunikacją.

  • to osoby urodzone w latach 1965-1979
  • samodzielność i indywidualizm są wartościami bardzo ważnymi dla tego pokolenia
  • cenią wolność, zachowania autorytarne odbierają jako próbę jej odebrania
  • chcą być samowystarczalni
  • cenią sobie wysoką jakość i ponadczasowość
  • ważna jest stabilizacja i poczucie bezpieczeństwa
  • mocno zorientowani na sukces
  • dużo podejmowanych działań skupia się na utrzymaniu zatrudnienia
  • doświadczenie chaosu sprawia, że poszukują sensu własnej egzystencji

Pokolenie Baby Boomers i Pokolenie X – co ich łączy

  • w komunikacji marketingowej zwracają uwagę nie tylko na korzyści, ale także na styl, formę i powiązanie z ważnymi dla siebie wartościami
  • mają stabilne dochody
  • stabilizacja zawodowa, osiągnięcia
  • u szczytu kariery – eksperci lub wysokie stanowiska
  • mają za sobą największe inwestycje, często spłacone kredyty, dzieci usamodzielnione
  • mają więcej wolnego czasu
  • nadwyżki finansowe przeznaczają na przyjemności, rozwój, podniesienie poziomu życia
  • chętnie uczą się nowych rzeczy
  • to rosnąca grupa bardziej zamożnych emerytów, korzystających aktywnie z życia
    Pomimo wielu cech wspólnych, trzeba pamiętać, że zarówno komunikacja marketingowa, jak i atrybuty produktów czy usług powinny być precyzyjnie dopasowane, w zależności od tego, która z tych grup jest tzw. core targetem. Tu przeczytasz: O najczęstszych błędach komunikacyjnych, jakie popełniane są przekazach marketingowych.

Autor: Izabela Pajor

Kontakt

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *