Jak wydać poradnikowy bestseller i osiągnąć wielocyfrowe zyski

Szkolenie dla wydawnictw, self-publisherów i działów wydawniczych firm, które chcą poznać sekrety stworzenia bestsellerowego poradnika

Profil Uczestnika szkolenia:

  • Specjaliści i menedżerowie działów wydawniczych, promocji i marketingu w wydawnictwach magazynowych i książkowych.
  • Doradcy, trenerzy, blogerzy, self-publisherzy planujący wydanie poradnika (e-poradnika).
  • Działy wydawnicze firm konsumenckich i agencje wydawnicze tworzące poradniki branżowe dla swoich klientów.

Kluczowe korzyści dla Uczestnika szkolenia:

  • Pozyskanie eksperckiej i rzetelnej wiedzy wydawniczej dotyczącej sztuki tworzenia contentu oraz trendów rynkowych i modeli biznesowych.
  • Praktyczne informacje i umiejętności dotyczące sprawdzonego marketing-mix decydującego o sukcesie finansowym poradników.

Główne punkty programu szkolenia:

  • Najbardziej pożądane tematy i jak je przedstawić, żeby się sprzedały
  • Trendy evergreen i trendy sezonowe w 2020 r.
  • Co musi zawierać treść poradnika, żeby czytelnicy go pokochali i polecali innym
  • Okładka sprzedaje – jak ją dobrze zaprojektować
  • Segmentacja rynku czytelników poradników
  • Najważniejsze kryteria doboru grupy przy projekcie wydawniczym
  • Czego się nie spodziewasz – wnioski z licznych fokusów i badań rynkowych
  • Modele biznesowe: masowy, niszowy i „luksusowy”
  • Jak zmierzyć potencjał sprzedażowy poradników
  • Gdzie szukać oszczędności przy ograniczonym budżecie
  • Alternatywne modele dystrybucji – plusy i minusy
  • Promocja poradników – rozprawiamy się z mitami
  • „Darmowe” formy promocji, – które naprawdę działają, a które można sobie odpuścić
  • Marketing szeptany – jak go skutecznie sprowokować
  • Jak podkreślić atuty książki, gdy autor nie jest znany

Metoda pracy:

Pracujemy zgodnie z metodą nauki osób dorosłych opracowaną przez Davida Kolba (tzw. Cykl Kolba) czyli „ nauka przez doświadczenie”
Wykorzystujemy: ćwiczenia zespołowe i indywidualne, studia przypadków, gry i testy, techniki kreatywne.

Czas trwania szkolenia:

Program szkolenia i czas jego trwania dostosowujemy do potrzeb organizacji.
Jest to przykładowy program realizowanego przez nas praktycznego szkolenia z elementami warsztatu.