Kobieta czytająca kolorowy magazyn z artykułem o człowieku sukcesu w dojrzałym wieku

Silver Generation Marketing – czyli, jak przemienić srebro w złoto

Silver Generation Marketing, innymi słowy marketing skierowany do osób 50 plus to nic innego, jak dopasowanie komunikacji oraz produktów i usług do potrzeb i wartości tej grupy. Problem w tym, że niewielu marketerów ma wiedzę w jaki sposób to zrobić!

Silver Generation Marketing – dlaczego jest taki ważny

Obecnie ponad połowa (57%) wszystkich treści dostarczanych przez marki nie jest dopasowana do osób 50+. To znaczy, że nie ma dla nich znaczenia i jeśli konkurencja lepiej dopasuje do nich swoje produkty i usługi, na pewno zmienią swoje wybory!. To ważne, bo jesteśmy obecnie w trakcie głębokich zmian demograficznych i społecznych, gdzie wzrost liczby osób powyżej 50 roku życia jest szybszy niż w jakimkolwiek innym segmencie.

Liczba osób 50 plus wzrośnie w najbliższych latach do 222 milionów! To oznacza, że największą grupą konsumentów na świecie będą właśnie osoby starsze!

Silver Generation Marketing – w Polsce czeka nas SilverTsunami

Już teraz w Polsce grupa ta liczy 14 milionów osób. A nasz kraj jest najszybciej starzejącym się rynkiem w Europie! Specyfika polska jest trochę inna niż pozostałych krajów ze względu na pamięć PRL-u i historię rynkowej, społecznej i kulturowej transformacji. Dlatego ważne jest, żeby lepiej zrozumieć tę grupę i rozpoznać jej potrzeby. Bo jedno jest wspólne dla Silversów z Polski i innych krajów – mają zasoby czasowe i finansowe i chcą je wykorzystać. Czekają tylko na dobrze sprofilowana ofertę i skorelowany z ich wartościami komunikat.

Silver Generation Marketing – co Cię może zaskoczyć

Oczywiste jest, że potrzebę marketingu skierowanego do grupy 50plus zauważają takie branże, jak farmacja, finanse, ubezpieczenia. Jednak badania pokazują, że właściwie każdy sektor biznesu potrzebuje dziś dobrze dopasowanej oferty i komunikacji z ta grupą konsumentów. Stereotyp starszej osoby, która siedzi w domu i nie korzysta z życia przechodzi do lamusa i jest oderwany od rzeczywistości. Ta grupa aktywnie rozwija swoje zainteresowania, korzysta z usług branży telekomunikacyjnej, edukacyjnej, uprawia sporty, dna o zdrowy styl życia i wygląd, dokonuje zakupów dóbr luksusowych, naśladuje milenialsów w sposobie ubierania się, itp. Jednak w odróżnieniu do młodszych nie reaguje na hasła powiązane z indywidualizmem, reaguje na inne obrazy, kolory i fonty i potrzebuje zupełnie innych narzędzi marketingowych.

Więcej na temat pokolenia Silver możesz przeczytać w artykułach:

5 najczęstszych błędów popełnianych w komunikacji z pokoleniem Silver

Pokolenie X i Baby Booomers – co je łączy?

Jak przekonać seniorów, by zostali w domu – 10 złotych zasad

Autor – Izabela Pajor

Kontakt

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *