Mężczyzna w średnim wieku przy biurku wrzeszczący z irytacją do słuchawki stacjonarnego telefonu

5 najczęstszych błędów popełnianych w komunikacji z pokoleniem Silver

Pokolenie Silver liczy w Polsce 14 milionów osób. Warto wiedzieć, jakich błędów unikać, by nie zniechęcić tej najpotężniejszej grupy konsumentów w Polsce!

1. Używanie slangu

To pokolenie niezwykle wyczulone na formę wypowiedzi – zarówno ustnej, jak i pisemnej. Oczekuje szacunku, jasnych komunikatów i grzecznościowych form. Skracanie dystansu sprawia, że przedstawiciele tego pokolenia mogą zrazić się do firmy, produktu, czy usługi.

2. Niedocenianie mocy storytelingu

Im jesteśmy starsi, tym bardziej rozwinięta jest nasza prawa półkula mózgu, która odpowiedzialna jest za kreatywność, zdolności artystyczne, myślenie abstrakcyjne, wyobraźnię, intuicję oraz zarządzanie emocjami. Dlatego w komunikacji tak ważna jest opowieść, historia, metafora.

3. Wykorzystywanie tej samej treści w różnych platformach komunikacji

To nieprawda, że pokolenie 50+ konsumuje treści promocyjne głównie poprzez telewizję i prasę. Około 80% Silversów używa na co dzień Internetu, a ponad 70% jest obecna i aktywna w mediach społecznościowych. Jednak potrzebują zróżnicowanego i dopasowanego do siebie przekazu. Ponadto, jak wykazują badania, inaczej korzystają z Internetu Silverki, a inaczej Silversi.

4. Nadużywanie słowa senior

Badania dowodzą, że osoby starsze postrzegają siebie jako o średnio 15 lat młodsze! Słowo senior uruchamia w nich skojarzenia z osobą wymagającą opieki, niesamodzielną i o wiele starszą. To raczej pokolenie ich rodziców, nawet jeśli sami mają 70 lat.

5. Stosowanie argumentów niezgodnych z wartościami pokolenia 50+

To bardzo częsty błąd młodych marketerów, którym wydaje się, że traktowanie Silversów jak grupy, którą trzeba się „zaopiekować” jest strzałem w dziesiątkę. Nic bardziej błędnego! Oczywiście, potrzeba stabilności, bezpieczeństwa jest bardzo ważna, ale komunikowana zgodnie z wartościami wyznawanymi przez pokolenie 50+. Ważne jest także, że inne wartości będą ważne dla Silent Generation, inne dla Baby Boomers, a jeszcze inne dla Pokolenia X. Jednak jedno jest dla nich wspólne – są uczuleni na protekcjonalizm i infantylne traktowanie!

Więcej o tym, jak komunikować się z pokoleniem Silver i jakich błędów unikać znajdziesz w artykule Jak przekonać seniorów, by zostali w domu – 10 złotych zasad.

Autor: Izabela Pajor

Kontakt