Praktyczne szkolenie z Design Thinking – sprawdzonej metody do zwiększania efektywności biznesowej
Profil Uczestnika:
Wszyscy, którzy tworzą produkty dla użytkowników – zarówno klientów firmy, jak i współpracowników. Menedżerowie i specjaliści, którzy chcą zaprojektować nowy produkt, usługę lub proces bądź usprawnić istniejące.
Menedżerowie oraz specjaliści ds. obsługi klienta, customer experience, pracownicy działów R&D, marketingu, rozwoju biznesu i sprzedaży, członkowie zespołów New Product Development, grup innowacyjnych i projektowych.
Kluczowe korzyści dla Uczestnika:
- Praktyczne umiejętności wykorzystywania w biznesie podejścia Design Thinking – od tworzenia idei, przez projektowanie, prototypowanie, wdrażanie, do zarządzania relacjami z użytkownikami.
- Sprawne posługiwanie się sprawdzonymi narzędziami i technikami Design Thinking w tworzeniu nowych produktów, usług czy usprawnień już istniejących.
Jak wykorzystać Design Thinking, by tworzyć rynkowe bestsellery – Główne punkty programu:
- Design Thinking – co to jest
- Faza odkrywania, czyli przegląd obecnej sytuacji, istotnych danych, trendów i inspiracji
- Jak wypracować wyzwania projektowe
- Faza interpretacji
- Empatyzacja, czyli jak tworzyć persony (profile klientów)
- Jak zrozumieć użytkownika z użyciem mapy empatii
- Jak formułować wartości dla użytkownika/klienta
- Faza wymyślania
- Sposoby generowania pomysłów na rozwiązania
- Jak uwzględniać w pomysłach wypracowane wartości dla klienta, jego potrzeby, bariery i cele
- Kompilacja rozwiązań
- Jak wybrać pomysły do realizacji
- Prototypowanie, czyli faza eksperymentowania
- Jak stworzyć prototyp produktów i usług
- Jak zweryfikować prototyp
- Faza ewolucji, czyli wyciąganie wniosków i wprowadzanie ewentualnych zmian
- Jak wdrażać procesy Design Thinking oraz ich wyniki w organizacji
Metoda pracy:
Pracujemy zgodnie z metodą nauki osób dorosłych opracowaną przez Davida Kolba (tzw. Cykl Kolba) czyli „nauka przez doświadczenie”.
Wykorzystujemy: ćwiczenia zespołowe i indywidualne, studia przypadków, gry i testy, techniki kreatywne.
Czas trwania szkolenia
Program szkolenia i czas jego trwania dostosowujemy do potrzeb organizacji.
Jest to przykładowy program realizowanego przez nas praktycznego szkolenia z elementami warsztatu.
Każde szkolenie projektujemy indywidualnie – specjalizujemy się w szkoleniach biznesowych szytych na miarę dla firm.