Szkolenie dla wydawnictw, self-publisherów i działów wydawniczych firm, które chcą rozwijać swoją ofertę w segmencie 50plus.
Profil Uczestnika szkolenia
- Specjaliści i menedżerowie działów wydawniczych, promocji i marketingu w wydawnictwach magazynowych i książkowych.
- Doradcy, trenerzy, blogerzy, self-publisherzy planujący publikacje dla grupy 50 plus.
- Działy wydawnicze, marketingu i PR firm konsumenckich tworzące publikacje dla swoich klientów 50 plus.
Kluczowe korzyści dla Uczestnika szkolenia
- Pozyskanie eksperckiej, praktycznej i unikalnej wiedzy wydawniczej dotyczącej sztuki tworzenia contentu oraz trendów rynkowych i modeli biznesowych dla grupy silversów.
- Praktyczne informacje i umiejętności dotyczące sprawdzonego marketing-mix decydującego o sukcesie finansowym publikacji dla grupy 50 plus.
Jak wykorzystać potencjał pokolenia 50+ -największej grupy czytelników w Polsce – główne punkty programu
- Grupa docelowa – czyli poznaj dobrze czytelnika 50+
- Segmentacja rynku – potrzeby, insighty, style życia, zwyczaje czytelnicze i zakupowe
- Dlaczego przekłady z rynków zagranicznych nie zawsze działają – specyfika polskiego czytelnika 50+
- 10 podstawowych „wspomagaczy” contentu, – czyli edytorskie składniki sukcesu
- Lista pytań, które są koniecznie podczas redagowania treści dla osób 50+
- Rola zdjęć i infografiki w grupie silversów
- 10 sprawdzonych formatów tytułu do zastosowania
- Modele wydawnicze i biznesowe – przykłady z rynku polskiego i zagranicznego
- Case study – czego możemy się nauczyć od innych
- Efektywna promocja dla pokolenia silver
- Jak znaleźć dojrzałych influencerów, którzy mają realne przełożenie na sprzedaż
- Czasopisma i magazyny – które są najbardziej lubiane i popularne w tej grupie i jak do nich dotrzeć
- Wydawnictwa, pisma i funpage internetowe dla czytelników 50+ – które są najbardziej atrakcyjne i jak wejść z nimi we współpracę przy promocji książki
- Które rodzaje promocji z rynku FMCG mogą zadziałać na tę grupę
- Kiedy promocja nie jest potrzebna
Metoda pracy:
Pracujemy zgodnie z metodą nauki osób dorosłych opracowaną przez Davida Kolba (tzw. Cykl Kolba) czyli „ nauka przez doświadczenie”
Wykorzystujemy: ćwiczenia zespołowe i indywidualne, studia przypadków, gry i testy, techniki kreatywne.
Czas trwania szkolenia:
Program szkolenia i czas jego trwania dostosowujemy do potrzeb organizacji.