JAK WYKORZYSTAĆ POTENCJAŁ POKOLENIA 50 PLUS – NAJWIĘKSZEJ GRUPY CZYTELNIKÓW W POLSCE

Szkolenie dla wydawnictw, self-publisherów i działów wydawniczych firm, które chcą rozwijać swoją ofertę w segmencie 50plus.


Profil Uczestnika szkolenia

  • Specjaliści i menedżerowie działów wydawniczych, promocji i marketingu w wydawnictwach magazynowych i książkowych.
  • Doradcy, trenerzy, blogerzy, self-publisherzy planujący publikacje dla grupy 50 plus.
  • Działy wydawnicze, marketingu i PR firm konsumenckich tworzące publikacje dla swoich klientów 50 plus.

Kluczowe korzyści dla Uczestnika szkolenia

  • Pozyskanie eksperckiej, praktycznej i unikalnej wiedzy wydawniczej dotyczącej sztuki tworzenia contentu oraz trendów rynkowych i modeli biznesowych dla grupy silversów.
  • Praktyczne informacje i umiejętności dotyczące sprawdzonego marketing-mix decydującego o sukcesie finansowym publikacji dla grupy 50 plus.

Jak wykorzystać potencjał pokolenia 50+ -największej grupy czytelników w Polsce – główne punkty programu

  • Grupa docelowa – czyli poznaj dobrze czytelnika 50+
  • Segmentacja rynku – potrzeby, insighty, style życia, zwyczaje czytelnicze i zakupowe
  • Dlaczego przekłady z rynków zagranicznych nie zawsze działają – specyfika polskiego czytelnika 50+
  • 10 podstawowych „wspomagaczy” contentu, – czyli edytorskie składniki sukcesu
  • Lista pytań, które są koniecznie podczas redagowania treści dla osób 50+
  • Rola zdjęć i infografiki w grupie silversów
  • 10 sprawdzonych formatów tytułu do zastosowania
  • Modele wydawnicze i biznesowe – przykłady z rynku polskiego i zagranicznego
  • Case study – czego możemy się nauczyć od innych
  • Efektywna promocja dla pokolenia silver
  • Jak znaleźć dojrzałych influencerów, którzy mają realne przełożenie na sprzedaż
  • Czasopisma i magazyny – które są najbardziej lubiane i popularne w tej grupie i jak do nich dotrzeć
  • Wydawnictwa, pisma i funpage internetowe dla czytelników 50+ – które są najbardziej atrakcyjne i jak wejść z nimi we współpracę przy promocji książki
  • Które rodzaje promocji z rynku FMCG mogą zadziałać na tę grupę
  • Kiedy promocja nie jest potrzebna

Metoda pracy:


Pracujemy zgodnie z metodą nauki osób dorosłych opracowaną przez Davida Kolba (tzw. Cykl Kolba) czyli „ nauka przez doświadczenie”
Wykorzystujemy: ćwiczenia zespołowe i indywidualne, studia przypadków, gry i testy, techniki kreatywne.

Czas trwania szkolenia:


Program szkolenia i czas jego trwania dostosowujemy do potrzeb organizacji.