Jak z sukcesem tworzyć i wydawać kolekcje i serie wydawnicze

Praktyczne szkolenie oferujące skuteczne narzędzia tworzenia kolekcji i serii wydawniczych.

Profil Uczestnika:

  • Specjaliści i menedżerowie działów wydawniczych, promocji i marketingu w wydawnictwach magazynowych i książkowych
  • Doradcy, trenerzy, blogerzy, self-publisherzy planujący wydanie serię publikacji i e-publikacji
  • Działy wydawnicze, marketingu i PR firm konsumenckich tworzące publikacje seryjne i kolekcje dla swoich klientów

Kluczowe korzyści dla Uczestnika:

  • Pozyskanie eksperckiej unikalnej i rzetelnej wiedzy wydawniczej o marketing mix i modelach biznesowych serii i kolekcji
  • Vademecum tworzenia kolekcji i mini -serii, na których się zarabia
  • Praktyczne umiejętności tworzenia, testowania i ograniczania ryzyka wydawnictw seryjnych
  • Wiedza o efektywnym zarządzaniu stockiem, edycjach, reedycjach

Jak z sukcesem tworzyć i wydawać kolekcje i serie wydawnicze główne punkty programu:

  • Każdy może tworzyć kolekcje, ale dlaczego nie każdy potrafi na niej dużo zarobić
  • Jakie mechanizmy ograniczania ryzyka istnieją na tym rynku od 80 lat a wie o nich niewielu graczy
  • Dlaczego czytelnicy kupują i będą kupować kolekcje książkowe i serie hobbystyczne
  • Poznajemy szczegółowy rysopis kolekcjonera
  • Jakie są tematyczne pewniaki dla serii
  • Kobiety, mężczyźni, dzieci – kto jest wymarzonym klientem serii
  • Rodzaje kolekcji, a potencjały rynku i bariery zakupu
  • Czy nisza oznacza szansę czy zagrożenie dla serii
  • Podstawowe pojęcia dotyczące rynku kolekcji, które warto znać i wykorzystać w swoim biznesie.
  • 5 Czynników sukcesu w projektowaniu kolekcji 
  • Dane historyczne – własne i konkurencji jak je wykorzystać
  • Uczmy się na porażkach własnych i cudzych 
  • Spokojnie to tylko planowanie – rola quick costingów i testów sprzedaży
  • Kiedy licencja jest gwarancją sukcesu, a kiedy kulą u nogi wydawcy

Metoda pracy:

Pracujemy zgodnie z metodą nauki osób dorosłych opracowaną przez Davida Kolba (tzw. Cykl Kolba) czyli „nauka przez doświadczenie”
Wykorzystujemy: ćwiczenia zespołowe i indywidualne, studia przypadków, gry i testy, techniki kreatywne.

Czas trwania szkolenia

Program szkolenia i czas jego trwania dostosowujemy do potrzeb organizacji.
Jest to przykładowy program realizowanego przez nas praktycznego szkolenia z elementami warsztatu.
Każde szkolenie projektujemy indywidualnie – specjalizujemy się w szkoleniach biznesowych szytych na miarę dla firm.