Praktyczne szkolenie oferujące skuteczne narzędzia tworzenia kolekcji i serii wydawniczych.
Profil Uczestnika:
- Specjaliści i menedżerowie działów wydawniczych, promocji i marketingu w wydawnictwach magazynowych i książkowych
- Doradcy, trenerzy, blogerzy, self-publisherzy planujący wydanie serię publikacji i e-publikacji
- Działy wydawnicze, marketingu i PR firm konsumenckich tworzące publikacje seryjne i kolekcje dla swoich klientów
Kluczowe korzyści dla Uczestnika:
- Pozyskanie eksperckiej unikalnej i rzetelnej wiedzy wydawniczej o marketing mix i modelach biznesowych serii i kolekcji
- Vademecum tworzenia kolekcji i mini -serii, na których się zarabia
- Praktyczne umiejętności tworzenia, testowania i ograniczania ryzyka wydawnictw seryjnych
- Wiedza o efektywnym zarządzaniu stockiem, edycjach, reedycjach
Jak z sukcesem tworzyć i wydawać kolekcje i serie wydawnicze – główne punkty programu:
- Każdy może tworzyć kolekcje, ale dlaczego nie każdy potrafi na niej dużo zarobić
- Jakie mechanizmy ograniczania ryzyka istnieją na tym rynku od 80 lat a wie o nich niewielu graczy
- Dlaczego czytelnicy kupują i będą kupować kolekcje książkowe i serie hobbystyczne
- Poznajemy szczegółowy rysopis kolekcjonera
- Jakie są tematyczne pewniaki dla serii
- Kobiety, mężczyźni, dzieci – kto jest wymarzonym klientem serii
- Rodzaje kolekcji, a potencjały rynku i bariery zakupu
- Czy nisza oznacza szansę czy zagrożenie dla serii
- Podstawowe pojęcia dotyczące rynku kolekcji, które warto znać i wykorzystać w swoim biznesie.
- 5 Czynników sukcesu w projektowaniu kolekcji
- Dane historyczne – własne i konkurencji jak je wykorzystać
- Uczmy się na porażkach własnych i cudzych
- Spokojnie to tylko planowanie – rola quick costingów i testów sprzedaży
- Kiedy licencja jest gwarancją sukcesu, a kiedy kulą u nogi wydawcy
Metoda pracy:
Pracujemy zgodnie z metodą nauki osób dorosłych opracowaną przez Davida Kolba (tzw. Cykl Kolba) czyli „nauka przez doświadczenie”
Wykorzystujemy: ćwiczenia zespołowe i indywidualne, studia przypadków, gry i testy, techniki kreatywne.
Czas trwania szkolenia
Program szkolenia i czas jego trwania dostosowujemy do potrzeb organizacji.
Jest to przykładowy program realizowanego przez nas praktycznego szkolenia z elementami warsztatu.
Każde szkolenie projektujemy indywidualnie – specjalizujemy się w szkoleniach biznesowych szytych na miarę dla firm.