Szkolenie dla księgarzy, właścicieli, pracowników księgarni stacjonarnych i internetowych
Profil Uczestnika szkolenia:
- Właściciele, specjaliści i menedżerowie: promocji i marketingu w księgarniach internetowych i stacjonarnych
- Doradcy, trenerzy, blogerzy, self-publisherzy planujący współpracę z księgarniami
- Blogerzy współpracujący z księgarniami specjalizujący się w grupie 50 plus
Korzyści dla Uczestników:
- Pozyskanie wiedzy eksperckiej jak stworzyć dla grupy 50+ atrakcyjne miejsce do sprzedaży książek
- Poznanie zasad komunikacji z tą grupą, jak sprzedawać i reklamować książki i samą księgarnię?
- Kompendium komunikacji wizualnej, które są tak ważne dla osób 50+?
- GPS do komunikacji z czytelnikami 50 plus na FB i Instagramie
PROGRAM SZKOLENIA
- Poznaj czytelnika i swojego klienta 50+
- Segmentacja rynku – Silversi są różni
- Fakty i mity na temat tej grupy – jak to się przekłada na klienta księgarni
- Potrzeby, insighty, style życia, zwyczaje czytelnicze i zakupowe
- Dlaczego przekłady z rynków zagranicznych nie zawsze działają – specyfika polskiego czytelnika 50+ i jak to się ma do rynku księgarskiego
- Czego się nie spodziewasz – wnioski z licznych focusów i badań rynkowych
- Ulubione przez Silversów rodzaje i gatunki literackie – jak je wyeksponować, by przyciągały na stronie księgarni
- Poradniki, – czego poszukują Silversi, co trzeba mieć w swojej ofercie
- Jak nawigować czytelnika, by był zaintrygowany ofertą
- Na jakie parametry książek zwracają uwagę osoby 50+ w księgarni
- Jak zmienić punkt spojrzenia na tworzenie oferty i motywację czytelnika 50+ do zakupu
- Jak stworzyć swoją unikalność, jako księgarni
- Wyróżnij się lub GIŃ – jak sprawić, by wyróżniać się serwisem i ofertą, a nie tylko ceną. Przykłady działań, dobre praktyki
- Case study, – czego możemy się nauczyć od innych
- Jak opracować efektywny model komunikacyjny – Facebook czy Instagram, – co wybrać i w jakich proporcjach
- Dobre praktyki polskich i zagranicznych księgarń niszowych
- Księgarnie niszowe – specyfika
- Jak znaleźć dojrzałych influencerów, którzy mają realne przełożenie na sprzedaż
- Przykłady najbardziej wpływowych influencerów i celebrytów w tej grupie
- Wydawnictwa, pisma i fanpage’e internetowe dla czytelników, 50+ – które są najbardziej atrakcyjne i jak wejść z nimi we współpracę
Metoda pracy:
Pracujemy zgodnie z metodą nauki osób dorosłych opracowaną przez Davida Kolba (tzw. Cykl Kolba), czyli „ nauka przez doświadczenie”
Wykorzystujemy: ćwiczenia zespołowe i indywidualne, studia przypadków, gry i testy, techniki kreatywne.
Czas trwania szkolenia:
Program szkolenia i czas jego trwania dostosowujemy do potrzeb organizacji.
Jest to przykładowy program realizowanego przez nas praktycznego szkolenia z elementami warsztatu.