Klient 50+ w księgarni – jak budować trwałe relacje z 14 milionową grupą?

Szkolenie dla księgarzy, właścicieli, pracowników księgarni stacjonarnych i internetowych


Profil Uczestnika szkolenia:

  • Właściciele, specjaliści i menedżerowie: promocji i marketingu w księgarniach internetowych i stacjonarnych
  • Doradcy, trenerzy, blogerzy, self-publisherzy planujący współpracę z księgarniami
  • Blogerzy współpracujący z księgarniami specjalizujący się w grupie 50 plus

Korzyści dla Uczestników:

  • Pozyskanie wiedzy eksperckiej jak stworzyć dla grupy 50+ atrakcyjne miejsce do sprzedaży książek
  • Poznanie zasad komunikacji z tą grupą, jak sprzedawać i reklamować książki i samą księgarnię?
  • Kompendium komunikacji wizualnej, które są tak ważne dla osób 50+?
  • GPS do komunikacji z czytelnikami 50 plus na FB i Instagramie

PROGRAM SZKOLENIA

  • Poznaj czytelnika i swojego klienta 50+
  • Segmentacja rynku – Silversi są różni
  • Fakty i mity na temat tej grupy – jak to się przekłada na klienta księgarni
  • Potrzeby, insighty, style życia, zwyczaje czytelnicze i zakupowe
  • Dlaczego przekłady z rynków zagranicznych nie zawsze działają – specyfika polskiego czytelnika 50+ i jak to się ma do rynku księgarskiego
  • Czego się nie spodziewasz – wnioski z licznych focusów i badań rynkowych
  • Ulubione przez Silversów rodzaje i gatunki literackie – jak je wyeksponować, by przyciągały na stronie księgarni
  • Poradniki, – czego poszukują Silversi, co trzeba mieć w swojej ofercie
  • Jak nawigować czytelnika, by był zaintrygowany ofertą
  • Na jakie parametry książek zwracają uwagę osoby 50+ w księgarni
  • Jak zmienić punkt spojrzenia na tworzenie oferty i motywację czytelnika 50+ do zakupu
  • Jak stworzyć swoją unikalność, jako księgarni
  • Wyróżnij się lub GIŃ – jak sprawić, by wyróżniać się serwisem i ofertą, a nie tylko ceną. Przykłady działań, dobre praktyki
  • Case study, – czego możemy się nauczyć od innych
  • Jak opracować efektywny model komunikacyjny – Facebook czy Instagram, – co wybrać i w jakich proporcjach
  • Dobre praktyki polskich i zagranicznych księgarń niszowych
  • Księgarnie niszowe – specyfika
  • Jak znaleźć dojrzałych influencerów, którzy mają realne przełożenie na sprzedaż
  • Przykłady najbardziej wpływowych influencerów i celebrytów w tej grupie
  • Wydawnictwa, pisma i fanpage’e internetowe dla czytelników, 50+ – które są najbardziej atrakcyjne i jak wejść z nimi we współpracę


Metoda pracy:

Pracujemy zgodnie z metodą nauki osób dorosłych opracowaną przez Davida Kolba (tzw. Cykl Kolba), czyli „ nauka przez doświadczenie”
Wykorzystujemy: ćwiczenia zespołowe i indywidualne, studia przypadków, gry i testy, techniki kreatywne.


Czas trwania szkolenia:

Program szkolenia i czas jego trwania dostosowujemy do potrzeb organizacji.
Jest to przykładowy program realizowanego przez nas praktycznego szkolenia z elementami warsztatu.